mandag den 19. maj 2014

bacon muffins

Lad mig sige det med det samme: Alt smager bedre med bacon!
Så er det sagt.
Disse skinke/majs muffins er dejlige og jeg har bagt dem ofte - men da jeg i stedet for skinke og tomat tilsatte sprødstegt bacon (stegt med hvidløg og sort peber) og frisk mozzarella skåret i små tern - mums!


I får original opskriften fra Diabetes foreningen, men prøv endelig at tilsætte DIT favoritfyld!

Skinke Muffins
10 stk.

1 dl finvalsede havregryn
2 dl mælk
4-5 soltørrede tomater
100 g majs
200 g kogt skinke i tern
200 g hvedemel
1 æg
2 spsk. flydende fedtstof
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. tørret oregano
1 tsk. salt

Havregrynene sættes i blød i mælken i ca. 15 min. De soltørrede tomater hakkes fint. Alle ingredienserne, undtagen skinke røres godt sammen med en håndmixer. Skinketernene vendes i. Dejen fordeles i 10 muffinsforme og bages ved 200 grader i ca. 25 minutter på midterste ovnrille.

Kan fryses!

2 kommentarer:

  1. Hvor er jeg glad for at høre at det ikke kun er min familie elsker bacon:)
    Tak for opskriften,den skal helt klart prøves af.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. En af vores venner kalder bacon for "livets krydderi" :)
      Jeg tror at jeg en dag skal prøve at lave kandiseret bacon...

      Slet

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...