mandag den 6. januar 2014

Eventyrets nødvendighed

Lørdag var jeg i teateret. Det sker ikke så tit, men pludselig har jeg været i teateret tre gange i løbet af en lille måneds tid. Først optrådte min datter med balletkompagniet, så var vi i det Kongelige og se Nøddeknækkeren og lørdag kom jeg med på et afbud til "Don Quixote" på Betty Nansen teateret.

Det var en meget spændende opsætning af den gamle historie om Alonso Quijano som læser så mange ridder romaner at han beslutter sig for at drage ud som omvandrende ridder, kalder sig Don Quixote og ender med at kæmpe mod får og vindmøller.


Ind i mellem bliver det hele lidt for komisk og overgearet til min smag, men Nicolas Bro og især Paw Henriksen gør det godt i hovedrollerne. Og scenografien var en hel oplevelse i sig selv.

Hvis ellers der er billetter tilbage, vil jeg anbefale jer at gå ind og se stykket. Vi gav 200 kr. for billetten, og sammenlignet med en tur på det Kongelige er det jo nærmest rørende billigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en hilsen!

Følg via Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...